ANDREW DIMITRIOU

prezident,
Young & Rubicam Europe (Francie)

Andrew strávil s Young & Rubicam 20 let života. Jeho profesní příběh je jak z příručky pro absolventy: začínal na pozici account manažera a postupně se vypracoval až do nejvyššího managementu agentury. Byl průkopníkem plně integrovaných kampaní ještě v dobách, kdy o tom klienti odmítali uvažovat. Jeho styl uvažování z něj dělá skutečného globalistu spojujícího, integrujícího kreativitu s dravě podnikatelským přístupem.


Nejvíc kreativity mají šéfkuchaři

Evropa je složitý region, říká Andrew Dimitriou, ředitel Y&R Europe a host konference Forum Media

Evropský šéf globální agentury Young & Rubicam Andrew Dimitriou se v Praze zastavil na pár dní na začátku srpna. Přivedly ho personální a strukturální změny v pražské pobočce, jejíhož vedení se ujal tandem Tereza Svěráková – Tomáš Dvořák. Dimitriou tak měl možnost prohlédnout si město, do kterého se na podzim podívá znovu. Bude totiž jedním z hlavních řečníků na konferenci Forum Media, která se uskuteční dne 23. října v prestižních a inspirativních prostorách holešovického DOXu.

Jak se vám tady líbí?

Máte v Praze strašné horko. Ale za to nemůžete, když jsem odlétal z Londýna, bylo tam sedmatřicet stupňů.

Vy se do Londýna zase vrátíte, ale co centrály velkých firem? V kontextu brexitu se mluví o tom, že dojde k jejich migraci na kontinent.

Ano, o tom se mluví a pokud vím, některé velké firmy opravdu Británii opouštějí.

Mohla by se během tohoto vývoje třeba Praha stát kreativní metropolí Evropy?

Vyloučeno není vůbec nic. Zaznamenal jsem, že Praha je město, které kreativitě svědčí. Stačí se podívat třeba jenom po místních restauracích a bistrech. Takové množství zajímavě pojatých prostor je k vidění málokde. To mimochodem potvrzuje moje přesvědčení, že jedněmi z nejkreativnějších lidí bývají šéfkuchaři. Jejich práce musí oslovit a zasáhnout všechny smysly.

Kdyby to šlo, najímal byste do kreativních agentur jenom šéfkuchaře?

To není špatný nápad, jenom nevím, co bychom potom jedli.

Abychom ale nezamluvili důsledky brexitu pro reklamní branži. Jaké podle vás budou?

To je věc, kterou lze jenom těžko dopředu odhadovat. Evropa je z hlediska naší branže velmi specifická.

Jak to?

Působil jsem už na čtyřech kontinentech a nikde jsem se nesetkal s trhem, který by v sobě slučoval tolik rozdílností. Na jedné straně pokračuje éra globalizace, na druhé straně jsou mezi jednotlivými evropskými státy obrovské rozdíly. V Evropě je třeba s globálními kampaněmi pracovat velmi obezřetně. To, co funguje například v Belgii, nebude fungovat ve Francii nebo v Německu, přestože jde o sousedící země. A nejde jenom o jazykové a kulturní rozdíly nebo odlišnosti v tradicích.

O co ještě jde?

Různorodost evropského trhu vytváří obří výzvu v oblasti srovnávání výkonu jednotlivých poboček. Nejde prostě jenom změřit efektivitu na základě vynaložených prostředků a zisku. To by znevýhodňovalo pobočky, které působí v zemích s menším počtem obyvatel.

Co úspěšnost měřit počtem získaných ocenění? V tom případě by mimochodem pražská pobočka Young & Rubicam byla na špici pomyslného žebříčku.

To rozhodně, seznam ocenění, která pražští kolegové získali, je opravdu úctyhodný. Ale ani ceny nejsou všechno. Jakkoliv je samozřejmě úžasné, že pražská agentura Young & Rubicam dokáže získávat mezinárodní ocenění!

Vypadá to, že máte s Evropou vlastně spoustu starostí.

Tak bych to neřekl. Evropa je úžasný kontinent a dějí se tu zajímavé věci. A já se těším, že se sem zase na podzim na Forum Media podívám.